Przed lub po przeczytaniu wymagań/regulaminu, zalecane jest, by przeczytać "O Projekcie" dla pełnego zrozumienia dlaczego są takie, a nie inne zasady.
- Wyróżnia się dwa typy graczy:
- budowniczowie: gracze, którzy przeszli weryfikację umiejętności budowania, mają możliwość realizacji projektów dotyczących stawiania konstrukcji
- dostawcy: gracze dbający w głównej mierze o zaopatrzenie, mogą być też angażowani do pomocy przy projektach budowniczych
- W przypadku nie stosowania się do regulaminu nastąpi usunięcie z WhiteListy, a w skrajnych przypadkach również i banicja na serwerze Discord
- Aby dołączyć do serwera wymagane jest:
- posiadanie Minecraft Premium
- znajomość regulaminu i stosowanie się do poleceń jeżeli takowe padną
- ukończone 16 lat
- (BUDOWNICZY) posiadanie dostatecznych umiejętności w budowaniu weryfikowanych przez Administrację
- (DOSTAWCA) aktywność na serwerze Discord i na streamach na Twitch na kanale Jacold_ (celem zapoznania się)
- Mile widziane (w odniesieniu do w/w) jest:
- rozważenie współfinansowania serwera (realizowane poprzez przelew na konto, a nie donejty; serwer kosztuje 25 PLN / mies.)
- zaangażowanie w projekt
- Przebieg rekrutacji dla Budowniczego:
- po wyrażeniu chęci dołączenia na chacie streama lub Discorda należy wybudować, w trybie kreatywnym dla jednego gracza, wskazany przez Administrację projekt
- wstępne wymagania odnośnie projektu to utrzymanie rozsądku czy sensu elementów w nim zawartych - np. brak nieuzasadnionych lewitujących obiektów
- po wykonaniu projektu należy wykonać serię zrzutów ekranu i przekazać Administracji w prywatnych wiadomościach. Projekt zostanie oceniony przez Administrację - czy projekt został przyjęty, odrzucony, czy jest obiecujący, ale wymaga poprawek
- po przyjęciu projektu rekrut zostaje dodany do whitelist na serwer Jacowice-survival, a następnie - tak szybko, jak to możliwe - Administracja wyznacza miejsce pod projekt na serwerze Jacowice-survival
- tuż po wyznaczeniu miejsca pod zabudowę, projekt powinien zostać zrealizowany
- po wybudowaniu pierwszej budowli gracz otrzymuje dostęp do tablicy na Trello, gdzie może podejmować nowe projekty lub zaproponować swoje
- Na początku przygody na serwerze, gracz otrzymuje zawartość przygotowanego uprzednio shulkerboxa (dokładna zawartość jest opisana na Trello), między innymi:
- parę elytr + fajerwerki
- totemy nieśmiertelności
- zaklętą zbroję diamentową
- zaklęte diamentowe narzędzia (miecz, kusza/łuk, strzały, topór, łopata i kilofy (z jedwabiem i szczęściem)
- shulkerbox
- jedzenie
Administrację stanowi Jacold i ProStaszek (BlanlyMiTraSP). W przypadku niejasności proszę pytać. Jeżeli coś będzie dostatecznie istotne, zostanie dodane.
Regulamin serwera Projektu Jacowice
- ZASTRZEŻENIE: Stan życia prywatnego nie jest kwestią dyskusyjną, lecz jeśli aspirujesz do projektu (bądź już w nim jesteś) powinieneś poinformować o tymczasowej nieobecności - w przeciwnym wypadku, po dłuższej nieobecności możesz zostać usunięty z WhiteList (oczywiście, z późniejszą możliwością powrotu)
- Obowiązuje zakaz griefowania, cheatowania, używania exploitów. Grindery są dozwolone, a korzystając z nich nie doprowadzamy do nadmiaru potworów, która skutkuje lagami
- Obecność na serwerze Discord jest obowiązkowa
- Zasady odnośnie poszanowania życia swojego i wieśniaków:
- Na serwerze panuje powszechne poszanowanie życia - po prostu, nie zabijamy się (ani osadników) celowo. Do ochrony własnego życia służą totemy nieśmiertelności - do pobrania z magazynów
- Z uwagi na ułomne AI osadników czy golemów zakazuje się przebywać w zasięgu symulacji osadników (wioska/miasto) gdy trwa noc lub burza (zasięg symulacji obejmuje około 150 metrów).
W przypadku zalogowania się w nocy, w obrębie symulacji, należy (przede wszystkim!) natychmiast oddalić się poza zakres symulacji oraz zadbać o dzienną porę dnia, jeśli chce się wrócić do miasta/wsi.
Disclaimer: 1.18. nie niweluje spawnu mobów, tak więc mogą się pojawiać na dachach; niektóre wydarzenia czy miejscowości mogą nie być objęte zakazem na stałe lub na czas określony
- Lekkim wyjątkiem od reguły są tak zwane "nitwity", czyli "głupcy" - osadnicy, którzy nie są w stanie wykonywać pracy. Jednakże i oni mogą okazać się użyteczni, więc ich zabijanie jest niewskazane
- Dobra złożone w publicznych magazynach są dobrami wspólnymi, jednakże nierozważne czy umyślne trwonienie wspólnego dorobku może zostać potraktowane jako działanie na szkodę serwera
- Administracja szanuje właśność prywatną, lecz zawłaszczanie każdego surowca (np. w celu wyłącznego przetrzymania) jest ściśle zabronione - współdzielimy tyle surowców, ile możemy.
Dodatkowo, w wolnej chwili dbamy o zapas surowców na poczet przyszłych projektów, a dla wąskiego grona chętnych - staramy się o zaopatrzenie dla pozostałych graczy (np. tworząc dodatkowe zapasy zaklętych narzędzi)
- Dbamy o narzędzia, rzadkie przedmioty czy wszelkie pozyskane przedmioty. Należy dołożyć wszelkich starań, żeby nie zostały zniszczone
- W trakcie podróży po świecie należy zadbać o to, żeby nie generować niepotrzebnie nowych regionów.
Aby tego uniknąć, należy przede wszystkim obserwować swoje koordynaty oraz mapy znajdujące się na stronie jacold.pl, jak i również komunikaty na serwerze Discord
- Pobierając magiczną latarnię z magazynu należy to zgłosić Administracji na Discordzie lub zgłosić to w odpowiednim miejscu na Trello
- Zasady dotyczące kopania na serwerze:
- Obszary dla kopaczy są wydzielane przez Administrację
- Staramy się utrzymywać teren na powierzchni w należytym stanie wizualnym - specjalne tereny do wykopalisk na powierzchni są wskazane na tablicy Trello
- Kopać i budować pod powierzchnią (w poszukiwaniu surowców!) można wedle uznania, jednakże najlepiej daleko od miasta, powierzchni i terenów wyznaczonych w projektach
- Najistotniejsze zasady dotyczące budowania na serwerze:
- Należy budować obiekty budowlane, budowle oraz budynki pasujące do otoczenia oraz zgodne z aktualnymi planami zagospodarowania terenu.
- Budowle oraz budynki nie mogą być kopią cudzego projektu (spoza serwera), bez zgody autora tego projektu.
- Gracz serwera jest zobowiązany nie rozprowadzać projektów serwerowych oraz seeda poza grono budowniczych, dostawców czy innych osób związanych z serwerem
- Budowniczowie są zobowiązani do korzystania z tablicy projektu na Trello
- Chcąc wybudować nowy obiekt należy wrzucić go na tablicę Trello.
Trywialna konstrukcja (przykładowy termin fachowy: obiekt małej architektury) nie wymaga konsultacji, natomiast jeśli będzie obsceniczny, nie będzie pasował do otoczenia lub zmieni się plan zagospodarowania - zostanie on zlikwidowany.
- W przypadku bardziej skomplikowanych budowli należy wykonać projekt na serwer projektowy lub w przypadku braku dostępu na tryb kreatywny dla jednego gracza i wrzucić go do wglądu na tablicę Trello
- Zamknięte pomieszczenia w obiekcie muszą być odpowiednio oświetlone (czyli "spawnproof")
- ZASTRZEŻENIE: Projekty, które wymagają ogromnego obszaru pod zabudowę (w tym dużo pracy związanej z wypełnieniem czy wyrównaniem terenu) mogą zostać wstrzymane (do czasu, gdy będzie pewność, że osoba jest w stanie spełnić obietnicę wybudowania projektu), a nawet odrzucone (gdy nie będzie tej pewności)
- Więcej wymagań odnośnie zabudowy znajduje się na Trello
- Na serwerze panuje powszechne poszanowanie życia - po prostu, nie zabijamy się (ani osadników) celowo. Do ochrony własnego życia służą totemy nieśmiertelności - do pobrania z magazynów
- Z uwagi na ułomne AI osadników czy golemów zakazuje się przebywać w zasięgu symulacji osadników (wioska/miasto) gdy trwa noc lub burza (zasięg symulacji obejmuje około 150 metrów). W przypadku zalogowania się w nocy, w obrębie symulacji, należy (przede wszystkim!) natychmiast oddalić się poza zakres symulacji oraz zadbać o dzienną porę dnia, jeśli chce się wrócić do miasta/wsi. Disclaimer: 1.18. nie niweluje spawnu mobów, tak więc mogą się pojawiać na dachach; niektóre wydarzenia czy miejscowości mogą nie być objęte zakazem na stałe lub na czas określony
- Lekkim wyjątkiem od reguły są tak zwane "nitwity", czyli "głupcy" - osadnicy, którzy nie są w stanie wykonywać pracy. Jednakże i oni mogą okazać się użyteczni, więc ich zabijanie jest niewskazane
- Obszary dla kopaczy są wydzielane przez Administrację
- Staramy się utrzymywać teren na powierzchni w należytym stanie wizualnym - specjalne tereny do wykopalisk na powierzchni są wskazane na tablicy Trello
- Kopać i budować pod powierzchnią (w poszukiwaniu surowców!) można wedle uznania, jednakże najlepiej daleko od miasta, powierzchni i terenów wyznaczonych w projektach
- Należy budować obiekty budowlane, budowle oraz budynki pasujące do otoczenia oraz zgodne z aktualnymi planami zagospodarowania terenu.
- Budowle oraz budynki nie mogą być kopią cudzego projektu (spoza serwera), bez zgody autora tego projektu.
- Gracz serwera jest zobowiązany nie rozprowadzać projektów serwerowych oraz seeda poza grono budowniczych, dostawców czy innych osób związanych z serwerem
- Budowniczowie są zobowiązani do korzystania z tablicy projektu na Trello
- Chcąc wybudować nowy obiekt należy wrzucić go na tablicę Trello. Trywialna konstrukcja (przykładowy termin fachowy: obiekt małej architektury) nie wymaga konsultacji, natomiast jeśli będzie obsceniczny, nie będzie pasował do otoczenia lub zmieni się plan zagospodarowania - zostanie on zlikwidowany.
- W przypadku bardziej skomplikowanych budowli należy wykonać projekt na serwer projektowy lub w przypadku braku dostępu na tryb kreatywny dla jednego gracza i wrzucić go do wglądu na tablicę Trello
- Zamknięte pomieszczenia w obiekcie muszą być odpowiednio oświetlone (czyli "spawnproof")
- ZASTRZEŻENIE: Projekty, które wymagają ogromnego obszaru pod zabudowę (w tym dużo pracy związanej z wypełnieniem czy wyrównaniem terenu) mogą zostać wstrzymane (do czasu, gdy będzie pewność, że osoba jest w stanie spełnić obietnicę wybudowania projektu), a nawet odrzucone (gdy nie będzie tej pewności)
- Więcej wymagań odnośnie zabudowy znajduje się na Trello