Regulamin i proces rekrutacyjny na serwer Projektu Jacowice

Przed lub po przeczytaniu wymagań/regulaminu, zalecane jest, by przeczytać "O Projekcie" dla pełnego zrozumienia dlaczego są takie, a nie inne zasady.

  1. Wyróżnia się dwa typy graczy:
    • budowniczowie: gracze, którzy przeszli weryfikację umiejętności budowania, mają możliwość realizacji projektów dotyczących stawiania konstrukcji
    • dostawcy: gracze dbający w głównej mierze o zaopatrzenie, mogą być też angażowani do pomocy przy projektach budowniczych
  2. W przypadku nie stosowania się do regulaminu nastąpi usunięcie z WhiteListy, a w skrajnych przypadkach również i banicja na serwerze Discord
  3. Aby dołączyć do serwera wymagane jest:
    • posiadanie Minecraft Premium
    • znajomość regulaminu i stosowanie się do poleceń jeżeli takowe padną
    • ukończone 16 lat
    • (BUDOWNICZY) posiadanie dostatecznych umiejętności w budowaniu weryfikowanych przez Administrację
    • (DOSTAWCA) aktywność na serwerze Discord i na streamach na Twitch na kanale Jacold_ (celem zapoznania się)
  4. Mile widziane (w odniesieniu do w/w) jest:
    • rozważenie współfinansowania serwera (realizowane poprzez przelew na konto, a nie donejty; serwer kosztuje 25 PLN / mies.)
    • zaangażowanie w projekt
  5. Przebieg rekrutacji dla Budowniczego:
    • po wyrażeniu chęci dołączenia na chacie streama lub Discorda należy wybudować, w trybie kreatywnym dla jednego gracza, wskazany przez Administrację projekt
    • wstępne wymagania odnośnie projektu to utrzymanie rozsądku czy sensu elementów w nim zawartych - np. brak nieuzasadnionych lewitujących obiektów
    • po wykonaniu projektu należy wykonać serię zrzutów ekranu i przekazać Administracji w prywatnych wiadomościach. Projekt zostanie oceniony przez Administrację - czy projekt został przyjęty, odrzucony, czy jest obiecujący, ale wymaga poprawek
    • po przyjęciu projektu rekrut zostaje dodany do whitelist na serwer Jacowice-survival, a następnie - tak szybko, jak to możliwe - Administracja wyznacza miejsce pod projekt na serwerze Jacowice-survival
    • tuż po wyznaczeniu miejsca pod zabudowę, projekt powinien zostać zrealizowany
    • po wybudowaniu pierwszej budowli gracz otrzymuje dostęp do tablicy na Trello, gdzie może podejmować nowe projekty lub zaproponować swoje
  6. Na początku przygody na serwerze, gracz otrzymuje zawartość przygotowanego uprzednio shulkerboxa (dokładna zawartość jest opisana na Trello), między innymi:
    • parę elytr + fajerwerki
    • totemy nieśmiertelności
    • zaklętą zbroję diamentową
    • zaklęte diamentowe narzędzia (miecz, kusza/łuk, strzały, topór, łopata i kilofy (z jedwabiem i szczęściem)
    • shulkerbox
    • jedzenie

Administrację stanowi Jacold i ProStaszek (BlanlyMiTraSP). W przypadku niejasności proszę pytać. Jeżeli coś będzie dostatecznie istotne, zostanie dodane.

Regulamin serwera Projektu Jacowice

  1. ZASTRZEŻENIE: Stan życia prywatnego nie jest kwestią dyskusyjną, lecz jeśli aspirujesz do projektu (bądź już w nim jesteś) powinieneś poinformować o tymczasowej nieobecności - w przeciwnym wypadku, po dłuższej nieobecności możesz zostać usunięty z WhiteList (oczywiście, z późniejszą możliwością powrotu)
  2. Obowiązuje zakaz griefowania, cheatowania, używania exploitów. Grindery są dozwolone, a korzystając z nich nie doprowadzamy do nadmiaru potworów, która skutkuje lagami
  3. Obecność na serwerze Discord jest obowiązkowa
  4. Zasady odnośnie poszanowania życia swojego i wieśniaków:
    • Na serwerze panuje powszechne poszanowanie życia - po prostu, nie zabijamy się (ani osadników) celowo. Do ochrony własnego życia służą totemy nieśmiertelności - do pobrania z magazynów
    • Z uwagi na ułomne AI osadników czy golemów zakazuje się przebywać w zasięgu symulacji osadników (wioska/miasto) gdy trwa noc lub burza (zasięg symulacji obejmuje około 150 metrów). W przypadku zalogowania się w nocy, w obrębie symulacji, należy (przede wszystkim!) natychmiast oddalić się poza zakres symulacji oraz zadbać o dzienną porę dnia, jeśli chce się wrócić do miasta/wsi. Disclaimer: 1.18. nie niweluje spawnu mobów, tak więc mogą się pojawiać na dachach; niektóre wydarzenia czy miejscowości mogą nie być objęte zakazem na stałe lub na czas określony
    • Lekkim wyjątkiem od reguły są tak zwane "nitwity", czyli "głupcy" - osadnicy, którzy nie są w stanie wykonywać pracy. Jednakże i oni mogą okazać się użyteczni, więc ich zabijanie jest niewskazane
  5. Dobra złożone w publicznych magazynach są dobrami wspólnymi, jednakże nierozważne czy umyślne trwonienie wspólnego dorobku może zostać potraktowane jako działanie na szkodę serwera
  6. Administracja szanuje właśność prywatną, lecz zawłaszczanie każdego surowca (np. w celu wyłącznego przetrzymania) jest ściśle zabronione - współdzielimy tyle surowców, ile możemy. Dodatkowo, w wolnej chwili dbamy o zapas surowców na poczet przyszłych projektów, a dla wąskiego grona chętnych - staramy się o zaopatrzenie dla pozostałych graczy (np. tworząc dodatkowe zapasy zaklętych narzędzi)
  7. Dbamy o narzędzia, rzadkie przedmioty czy wszelkie pozyskane przedmioty. Należy dołożyć wszelkich starań, żeby nie zostały zniszczone
  8. W trakcie podróży po świecie należy zadbać o to, żeby nie generować niepotrzebnie nowych regionów. Aby tego uniknąć, należy przede wszystkim obserwować swoje koordynaty oraz mapy znajdujące się na stronie jacold.pl, jak i również komunikaty na serwerze Discord
  9. Pobierając magiczną latarnię z magazynu należy to zgłosić Administracji na Discordzie lub zgłosić to w odpowiednim miejscu na Trello
  10. Zasady dotyczące kopania na serwerze:
    • Obszary dla kopaczy są wydzielane przez Administrację
    • Staramy się utrzymywać teren na powierzchni w należytym stanie wizualnym - specjalne tereny do wykopalisk na powierzchni są wskazane na tablicy Trello
    • Kopać i budować pod powierzchnią (w poszukiwaniu surowców!) można wedle uznania, jednakże najlepiej daleko od miasta, powierzchni i terenów wyznaczonych w projektach
  11. Najistotniejsze zasady dotyczące budowania na serwerze:
    • Należy budować obiekty budowlane, budowle oraz budynki pasujące do otoczenia oraz zgodne z aktualnymi planami zagospodarowania terenu.
    • Budowle oraz budynki nie mogą być kopią cudzego projektu (spoza serwera), bez zgody autora tego projektu.
    • Gracz serwera jest zobowiązany nie rozprowadzać projektów serwerowych oraz seeda poza grono budowniczych, dostawców czy innych osób związanych z serwerem
    • Budowniczowie są zobowiązani do korzystania z tablicy projektu na Trello
    • Chcąc wybudować nowy obiekt należy wrzucić go na tablicę Trello. Trywialna konstrukcja (przykładowy termin fachowy: obiekt małej architektury) nie wymaga konsultacji, natomiast jeśli będzie obsceniczny, nie będzie pasował do otoczenia lub zmieni się plan zagospodarowania - zostanie on zlikwidowany.
    • W przypadku bardziej skomplikowanych budowli należy wykonać projekt na serwer projektowy lub w przypadku braku dostępu na tryb kreatywny dla jednego gracza i wrzucić go do wglądu na tablicę Trello
    • Zamknięte pomieszczenia w obiekcie muszą być odpowiednio oświetlone (czyli "spawnproof")
    • ZASTRZEŻENIE: Projekty, które wymagają ogromnego obszaru pod zabudowę (w tym dużo pracy związanej z wypełnieniem czy wyrównaniem terenu) mogą zostać wstrzymane (do czasu, gdy będzie pewność, że osoba jest w stanie spełnić obietnicę wybudowania projektu), a nawet odrzucone (gdy nie będzie tej pewności)
    • Więcej wymagań odnośnie zabudowy znajduje się na Trello

Używam ciasteczek 🍪

Używam plików cookies w celu analizy ruchu na stronie. Dzięki zebranym danym będę mógł poprawiać wrażenia z korzystania ze strony 😉 Dowiedz się więcej.

✔️ Zrozumiano.